خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

پایان آزادسازی کال اسماعیل آباد مشهد تا آخر امسال

  • کد خبر: ۵۷۰۲۰
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
پایان آزادسازی کال اسماعیل آباد مشهد تا آخر امسال
مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد می‌گوید: تاکنون ۹۱ پلاک در حریم کال اسماعیل آباد تملک شده است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری گفت: قرار است تا پایان سال و با تملک باقی مانده خانه‌های ساخته شده در کال اسماعیل آباد، عملیات آزادسازی این مسیر به طور کامل به اتمام برسد.
موضوع معضلات و مشکلات حریم و بستر کال اسماعیل آباد سال هاست که به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران کلان استان و شهر مشهد تبدیل شده‌است. در بسیاری از روز‌هایی که کمی بارندگی در شهر مشهد شدت می‌گرفت، مسئولان برای جلوگیری از اتفاقی دل خراش در این محدوده به سرعت اقداماتی پیشگیرانه انجام می‌دادند و تا پایان بارندگی و حتی بعد از آن، نگرانی از بابت بروز حادثه برای خانه‌هایی که در بستر این کال ساخته شده‌اند، وجود داشت.

همچنین بروز معضلات اجتماعی به دلیل ساخت وساز‌های کوچک و نامتوازن در این کال سبب شده‌است دستگاه‌های امنیتی هم دچار دغدغه‌های فراوانی شوند. ازاین رو مسئولان با تدبیری تصمیم گرفتند که این مشــــکل چندین ساله را حل وفصل کنند و شهرداری مشهد با همراهی دستگاه‌های مسئول از ابتدای امسال اقدامات متفاوتی را در ابتدا برای آزادسازی حریم این کال و در نهایت بهسازی کال اسماعیل آباد انجام داده است.


آزادسازی با همراهی شورای تأمین استان

دراین راستا عملیات آزادسازی حریم این کال در دستورکار قرار گرفته است و عباس یوسف زاده، مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد، به عنوان متولی آزادسازی حریم کال اسماعیل آباد اعلام کرده است که تا به امروز ۹۱ پلاک از مجموع پلاک‌های موجود در حریم این کال آزادسازی شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات و معضلات محدوده کال اسماعیل آباد به دلیل ساخت وساز‌های غیرمجاز، به ویژه در حریم کال گفت: در راستای سامان دهی املاک در محدوده بستر کال اسماعیل آباد، شهرداری مشهد با تأکید ستاد تدبیر استان و همراهی مطلوب شورای تأمین استان، از ابتدای امسال برای توافق با ساکنان پلاک‌های محدوده کال و رفع تصرف بخش عمده‌ای از املاک بستر کال اقدام کرده است.


هزینه ۳۰ میلیاردی برای آزادی ۹۱ پلاک

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی ما در آزادسازی املاک بستر این کال، توافق با ساکنان است، تصریح کرد: دراین راستا تاکنون ۹۱ پلاک به ارزش ۳۰ میلیارد تومان از طریق توافق با ساکنان تملک شده است.
مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد با بیان اینکه اکنون ۳۷ پلاک دیگر برای آزادسازی و رفع تصرف باقی مانده است، ادامه داد: امیدواریم با همراهی ساکنان بستر کال اسماعیل آباد تا پایان امسال آزادسازی همه محدوده کال انجام و عملیات بهسازی فضای سبز این محدوده آغاز شود.


پیشرفت فیزیکی ۱۲.۵ درصدی پروژه بهسازی کال اسماعیل آباد

همچنین مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد دراین باره گفت: عملیات بهسازی کال اسماعیل آباد به طول ۲ کیلومتر در راستای طرح تفصیلی مصوب منطقه اسماعیل آباد و جمع آوری آب‌های سطحی این منطقه و انتقال آن به کشف رود و در نهایت ساخت پارک خطی در این منطقه کم برخوردار از تاریخ ۱۵ آذرماه ۹۹ آغاز شده
است. امیرسیاوش حجازی افزود: پروژه بهسازی کال اسماعیل آباد از پیشرفت فیزیکی ۱۲.۵ درصدی برخوردار است و طبق برنامه زمان بندی باید ۱۴۴ روز دیگر، یعنی در ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۰، به بهره برداری برسد.
 
وی با تشریح اقدامات فنی این پروژه ادامه داد: پروژه بهسازی کال اسماعیل آباد شامل ۴۰ هزار مترمکعب خاک برداری، ۶ هزار مترمکعب بتن ریزی، مسیر پیاده روسازی ۲۴ هزار مترمربع و اجرای دیوار با سنگ لاشه ۲ هزار مترمکعب است.
وی افزود: یکی از معارضات این پروژه ساختمان‌های موجود در کال است که عملیات تحصیل حریم آن‌ها توسط شهرداری در‌دست انجام است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->